Witam,
Chciałbym w niedalekiej przyszłości podjąć pracę jako UX designer na etacie. Obecnie zastanawiam się nad studiami z zakresu UX designu i rozwijaniu się w tym kierunju. Mam już pewne paroletnie doświadczenie w projektowaniu interfejsów użytkownika (głównie aplikacji mobilnych). Jednakże, za nim zrobię pierwszy krok w kierunku UX, chciałbym dowiedzieć się paru rzeczy na wstępie. Wiem mniej więcej, jak wygląda zakres obowiązków UX designera (research + makiety + feedback od zespołu) - taki pseudo product owner.
Głównymi klientami będą klienci wewnętrzni, jak i zewnętrzni. Tutaj chciałbym się dowiedzieć, jak sprawy wyglądają z klientem zewnęrznym. Czy udajecie się do klientów zewnętrznych osobiście, np. w celu przeprowadzenia researchu? Jak to wygląda? Gdzieś właśnie widziałem o tym zmiankę w ogłoszeniu. Zdarzyło wam się jechać setki kilometrów, aby spotkać się z takim klientem?
W mojej okolicy wiele jest ofert typu UI/UX, ale czasami jak czytam, że piszą niby o UX, a w ogłoszeniu wspominają o projektowaniu broszur czy wizytówek, to od razu śmierdzi mi tutaj polską cebulą, która szuka zwyczajnego grafika, a wrzucił sobie parę chwytliwych tagów, bo trzeba być na czasie... Niemniej jednak, UX designer to nie grafik. Osobiście potrafię zaprojektować interfejs aplikacji, a także posiadam więdzę techniczną i programistyczną, co pozwala mi lepiej wyznaczyć techniczne ograniczenia. Mam nadzieję, że nikt w tym zawodzie nie będzie ode mnie oczekiwał jakiś super skilli w PS i tworzenia odjechanych fotomanipulacji, bo to działka grafików.
Byłbyn wdzięczny za jakikolwiek feedback i porady. Może studia podyplomowe nie są dobrym pomysłem i lepiej jest zrobić jakiś krótszy i tańszy kurs?