Skocz do zawartości

Nie masz jeszcze konta?

Zarejestruj nowe konto, aby mieć pełny dostęp do forum. To zajmie Ci 1 minutę!

Przejdź do rejestracji

aremasik

Użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana aremasik w dniu 29 Maja 2019

Użytkownicy przyznają aremasik punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia aremasik

Poziom 2

Poziom 2 (2/41)

  • Pierwszy post
  • Rozmowny Unikat
  • Inicjator konwersacji
  • Prawilny użytkownik
  • Bywalec

Najnowsze odznaki

8

Reputacja

  1. Wiem, że tak może być. Myślę, czy nie skorzystać właśnie. Jedynie co mnie teraz trzyma to myśl, że klient posłuży się wizualizacją katalogu, którą mu wysłałem. Zgadza się, prawa autorskie są po mojej stronie. Tyle, że nie mam jak tego sprawdzić, czy klient już nie zlecił innemu grafikowi wykonanie katalogu na wzór wizualizacji (mock-upów) które ode mnie otrzymał. Na dniach przyszedł mi do głowy jeszcze inny pomysł... Pan Robert jest jedynie dystrybutorem produktów przedstawionych w katalogu. Może prędzej znajdę inną firmę (również dystrybutora), która zechce zapłacić za gotowy katalog produktów. Skoro Pan Robert nie chce zapłacić to może ktoś inny skorzysta? Zostaje tylko kwestia plagiatu.
  2. No właśnie, praktycznie rok czasu nad projektem w plecy 😞 mam teraz opuszczać z ceny żeby tylko jakiekolwiek pieniądze odzyskać? Nie wiem czy mi się uda to jakoś załatwić, aż nie chce mi się już rozmawiać z klientem na ten temat - zwłaszcza telefonicznie. Jestem totalnie zrezygnowany. Tak, wiadomości mailowe to podstawa do umowy o dzieło, ale niestety nie było nic mowy o wycenie, zgadza się - bo finalnie nie wiedziałem ile mi zajmie czasu przy tym projekcie. Zanim przystąpiłem do pracy to z Panem Robertem pisałem, że wycena może być zupełnie inna niż poprzednie projekty, bo były mniej skomplikowane i na razie ciężko jest mi katalog wycenić. Klient uznał, że przyjdzie na to czas, żeby wycenić zlecenie, ważne aby zacząć już pracę nad katalogiem. Co nie zmienia faktu, że zlecenie zostało wykonane, a mnie się należy wynagrodzenie 😞 obawiam się, że samo pójście do sądu nie uratuje mojej sytuacji, bo koszty procesu nie będą warte tego wszystkiego, a sam proces może trwać zbyt długo. Tym bardziej, że nie mam jak udowodnić mojej pracy nad projektem - że był to projekt indywidualny (nie szablon), że mnóstwo czasu spędziłem nad nim, sam musiałem też sobie przygotować materiały... Dla sądu będą ważne "stawki rynkowe" a nie ten konkretny projekt... Ale jestem załamany 😞
  3. Cześć wszystkim. Mam pewien problem z klientem i nie wiem jak rozwiązać sytuację. Może ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym i wie jak to rozwiązać tego typu sytuację. Po krótce wyjaśnię w czym rzecz: Pracuje jako grafik freelancer od 2014 roku. Dla wszystkich klientów podchodzę tak samo - umowa, proforma jako przedpłata itp. Ale tym razem był to stały klient i byłem mniej czujny... Pan Robert (stały klient o którym mowa) zażyczył sobie wykonanie katalogu produktowego (wcześniej robiłem dla niego mniejsze broszury w formie cenników). Na początku była gadka mailowa typu co chce i jakieś tam szkice przesłał jak "widzi katalog". Nie do końca wiedziałem ile tych produktów będzie, bo Pan Robert sam do końca nie wiedział ile chce produktów pokazać w katalogu. Ja miałem tylko coś wyczarować, "poukładać" produkty i wstawić ciekawe opisy. Mało tego, materiały tj. zdjęcia i opisy miałem sobie sam pobrać z jakiegoś sklepu internetowego (podobno miał zgodę od producenta produktów). Nie wiedziałem jak wycenić projekt katalogu, nawet nie wiedziałem ile finalnie tych produktów będzie, jaki format katalogu - A5 czy A4 😕 wszystko miałem robić od zera. Dodam tylko, że produkty występują w wielu wariatach kolorystycznych i rodzajach - było tego multum! Bez wyceny przystąpiłem do pracy, ponieważ Panu Robertowi zależało na czasie - sam pisał w mailach "kiedy będzie gotowy", nawet jak jeszcze ceny nie podałem za jego wykonanie. Proces powstawania katalogu trwał blisko rok - były opóźnienia z mojej strony jak i ze strony Pana Roberta, ale jakoś to żadnemu z nas nie przeszkadzało. W trakcie projektowania musiałem zmienić format z A5 na A4, bo produktów było dość sporo. Finalnie udało mi się skończyć katalog. Nie ukrywam, miałem z tym masę roboty, żeby wszystko dobrze pogrupować, opisać itp. Musiałem niejako "poznać branżę i produkty" żeby katalog miał ręce i nogi. Projekt katalogu został wysłany do oceny dla Pana Roberta, projekt mu się bardzo spodobał i poprosił o wycenę. Przesłałem mu ją i nagle klient się wycofał z całego zlecenia uznając, że nie zapłaci mi za wykonany projekt, bo cena jest za wysoka. Żadnej negocjacji ceny ani nic, tylko, że nie zapłaci i jest zmuszony zrezygnować z projektu. Potem mi zarzucał, że cena z kosmosu, a stawki rynkowe są inne i mi chciał udowodnić, że graficy robią tego typu zlecenia za tańsze stawki. W międzyczasie skonsultowałem sprawę z jednym Mecenasem - takie zlecenie nawet mailowe traktowane jest jako umowa o dzieło i należy mi się wynagrodzenie za wykonanie zlecenia. Ale ostatecznie wyszło tak, że to ja mam negocjować z Panem Robertem i - uwaga - obniżyć cenę 😕 Dacie wiarę? Nie dość, że klient takie coś odwalił, to jeszcze radca prawny wziął kasę (nie mało) za to, żeby przeanalizować sytuację i mi powiedzieć, że sprawa dla mnie nie będzie korzystna w sądzie i mam iść "na ustępstwo" klientowi i dać niższą kwotę za zlecenie. Sam już nie wiem słuchajcie, jak tak można no... Poświęciłem mnóstwo czasu na to zlecenie - pobranie i przygotowanie materiałów do opracowania katalogu, ułożenie tego wszystkiego i zmieszczenie produktów na mniejszej ilości stron. Klient dostał wizualizacje projektu katalogu i myślę, że będzie teraz chciał odtworzyć katalog na wzór tego co podesłałem, ale u kogoś innego za mniejsze pieniądze. To jest zupełne chamstwo... Ja już nie mam siły na takie akcje - wiem, że tutaj jest mój błąd. Zaufałem, a nie powinienem - bo niby stały klient. Ehhh 😕 Będę wdzięczny za jakieś uwagi i rozmowę - z góry dzięki.
  4. 17 maja byłem ostatni dzień ? wyszedłem jak zwykle i od tamtej pory nie wróciłem haha. Póki co nie mam żadnych maili ani telefonów, a ja jestem o wiele spokojniejszy i zrelaksowany ? Dla przyszłych czytających: Od takich ludzi trzeba jak najdalej, bo potrafią zatruć życie, a człowiek liczy, że to chwilowe... Nic bardziej mylnego. Z czasem obowiązków przybywa coraz więcej na tyle, że trzeba pewne rzeczy robić po godzinach - a stawka ta sama, nie mówiąc już że nadgodziny nie były wypłacane (chyba, że robiłem te nadgodziny we firmie na miejscu u Klienta - superancko prawda?) A jeśli nadgodziny były robione u mnie, to usłyszałem "to nie siedź w domu dla mnie, bo ja tego nie widzę" - uwierzcie mi, nawet nie chce już tego komentować. Niestety, sprawdziło się "mądry Polak po szkodzie" - może i dobrze, bo to człowieka uczy, żeby nie ufać wszystkim. Szczególnie w to co mówią, bez umów - tylko na gębę. I tak jak wiele osób w tym wątku powiedziało, należy się szanować, a nie łudzić, że zmienimy świat lub co gorsza wierzyć w osoby, które być może pójdą po rozum do głowy i zacznie ludzi traktować fair. Prawda jest taka, że 1 osoba nie zmieni świata, natomiast druga strona medalu jest taka, że ludzie się nie zmieniają. Trzeba zwyczajnie iść dalej - jak nie ten klient to następny - kto z nas chce się użerać z typowymi Januszami? No chyba nikt, dlatego nie warto być naiwnym. Skoro zjedli wszystkie rozumy świata - bo on wie lepiej - niech sam sobie wszystko w koło ogarnia, aż w końcu sam zostanie ze swoim bałaganem, bo traktuje ludzi jak niewolników. Bądźcie mądrzejsi i już na samym starcie wymagajcie od siebie pewności siebie i to co się Wam należy. Tyle w tym temacie ?
  5. Zastanawiam się teraz co jeśli wejdzie w życie tzw. "test przedsiębiorcy". Słyszeliście o tym? Co do obecnego tematu, to mam być min. 2 dni w tygodniu aż kogoś nie znajdzie i rozliczamy się z godzin a nie ze stawki jaka była do tej pory za cały miesiąc. Co ciekawe, stawka godzinowa jest ta sama haha ? Jak będzie bardzo źle to jeszcze wspomnę o tych prawach autorskich odnośnie wzorów graficznych jakie opracowałem na produktach (już od 2 tygodni są w sprzedaży).
  6. Hej, nie odzywałem się, bo miałam wesele w rodzinie i jakoś czasu nie było :) A wracając do tematu... Nadal tu kurde jestem, negocjacji końca nie widać - uznali, że póki kogoś nie zajdą "mam tu być". Kultura osobista i dobre wychowanie nie pozwala mi tak zwyczajnie wyjść, żeby źle o mnie nie mówiono. Ale i tak wiem, że będą, więc jak widać to błędne koło i jednocześnie bagno. Słowo daje, sytuacja jest dość trudna - pomijając fakt, że nasza branża nie jest szanowana, przynajmniej ja się z tym coraz częściej spotykam. Co nie zmienia faktu, że nie mogę tak zwyczajnie wyjść mówiąc "pa". Co do wynagrodzenia to zaproponowali tylko 400 zł więcej, że niby jest ta 5 z przodu na FV. Ale co to jest 400 zł netto więcej? Jak tak poczytałem w Internecie o podobnych przypadkach (z branży), to wynagrodzenie w formie współpracy na polu B2B wygląda zupełnie inaczej niż to co mi od początku tutaj mówią czy oferują. Totalna masakra jakaś. Jeśli chodzi o szkolenie nowego pracownika czy ostrzeganie innych przed tą firmą to mnie to już lata nie powiem koło czego. Normalnie nerwicy idzie się nabawić. "Przystaw kogoś do muru to potem się dowiesz kto jaką ma prawdziwą naturę" - właśnie się dowiedziałem na własnej skórze, a to tylko dlatego, że walczysz o swoje - tak jak być powinno. Powiem Wam jedno - jak i dla przyszłych czytelników - jak najdalej o takich firm, typowych Januszy biznesu, którzy obiecują na "gębę" że na początek możemy pracować na jego warunkach, a potem zobaczymy. To takie "zobaczymy" to nic innego jak forma czasu, kiedy otworzysz oczy i uświadomisz sobie, że jesteś dymany..., bo taka prawda. A że ktoś jest od zawsze uczciwy, to liczy się z tym, że zaufanie ma zawsze miejsce, nie patrząc na to na kogo trafi. Nic bardziej mylnego. Ja tak zaufałem i mam co mam. Nigdy więcej :( Ma być umowa i moje warunki, a jak nie pasuje - nie stać kogoś na mnie - to jego problem...
  7. @Vienna Najlepsze jest to, że mam zostać dopóki kogoś nie znajdą (a była już dzisiaj 1 osoba na rozmowie o pracę) i przyuczyć tego wszystkiego co ja robiłem. No błagam - ja przyszedłem to dostałem "goły" komputer ze świeżo postawionym systemem, bez programów (o braku kraty GPU w kompie to już nie wspomnę) i było "masz tu loginy, hasła i działaj, dajemy Ci wolną rękę". I ja tu nagle mam kogoś przyuczać? Wszystko co wdrożyłem to z pomocą mojej wiedzy, doświadczenia i mam tak zwyczajnie moje techniki wdrażania przekazać? Mogę co najwyżej zostawić plik na pulpicie z loginami, hasłami i tyle. To co ja dostałem. To też w sumie pokazuje, że mam "sobie iść" skoro już szukają ludzi na moje miejsce ? Owszem w biznesie nie ma przyjaźni. Ja do dzisiaj z nikim w tej firmie nie nawiązałem większej relacji: raz, że nie miałem takiej potrzeby, a dwa liczyły się efekty pracy - choć i tak dostałem upomnienie, że się nie integruje i nie przychodzę na ich imprezy integracyjne (i w sumie dobrze, nie żałuję tego). Te 300 czy 500 zł netto to miało być o tyle więcej do tego co teraz dostaje na FV, ale to i tak jakaś kpina. No ale trudno, dobrze, że wczas się wycofałem, choćby nawet z tym sklepem. A nawet dzisiaj (po raz kolejny!) usłyszałem, że sklep też może być na gębę i w zasadzie zrobiony w czasie jak tam siedzę - bo oni mnie wynajmują na czas a nie na ilość zrobionej roboty. Zgadza się, gościu myślał, że jak mnie pochwali raz za czas to będzie cacy. Tragedia, aż żal to komentować. Swoją drogą, to już mnie totalnie przerosło - na zasadzie, że w życiu bym się czegoś podobnego nie spodziewał, nawet w najgorszych koszmarach. Obawiam się tylko, że każdy z naszej branży (grafików, webmasterów, programistów czy nawet marketingowców) skazany jest przejść co najmniej 1 przez coś takiego, skoro takich Januszy jest cała masa. Mówię rzecz jasna o takich osobach jak ja - gdzie darze zaufaniem i tego samego oczekuje. Niestety to już jest moja naiwność. Szkoda, bo bycie uczciwym i ambitnym to nie jest jakaś zła domena pracowitego człowieka - tylko czemu zaraz traktuje się nas jak niewolników, tych co kłamią albo co gorsza uznaje się, że szukamy okazji aby oszukać klienta. Dla mnie to jest nie poważne mówić takie rzeczy drugiej osobie prosto w oczy, mając świadomość, że ma własną firmę - a traktuje się go jak typowego "etatowca". Jutro ma być ostateczna rozmowa, nawet gdyby zaoferowali nie wiadomo jakie pieniądze i tak się już nie zgodzę na dalszą współpracę. To w jakim tonie ze mną rozmawiają przez te ostatnie dni to tylko pokazuje ich prawdziwe "ja". Szczególnie po dzisiejszym dniu, że nie traktuje ich jako partnera biznesowego nr 1, że biorę inne zlecenia na pałę i zaniedbuje obowiązki u nich (bo od czasu do czasu biorę wolne dni?). W ogóle komu mogłoby przyjść coś takiego do głowy? Jaki trzeba mieć tupet, żeby w taki sposób już "ratować sytuację" - moim zdaniem to już nie jego interes to jakie zlecenia dostaje i od kogo. Po czymś takim strzelił sobie w kolano, a mnie wyjaśniło sytuację.
  8. Jestem dzisiaj mega wkurzony. Kazali mi dzisiaj przyjść i się określić ile chce (mówię teraz w liczbie mnogiej, bo zapomniałem, że to spółka jest). Ale już zasugerowano że jak powiem 8 tys. na FV to w życiu tyle nie dadzą - bo ich nie stać na mnie. Bo oni mogą mi powiedzieć 300-500 więcej może. I że oni mają koszty. Firma idzie do przodu, odkąd przyszedłem to im na wykresach pokazałem, że firma ma sprzedaż na internecie o ponad 400% obrotu więcej, a Ci że koszty - ok, rozumiem, każda firma je ma, nawet ja. Bo już nie wspomnę, że licencje na programy i swój sprzęt muszę ja opłacać, żeby móc "pracować u nich". Ogólnie rozmowa była bardzo na złym poziomie. Uznali, że im strzeliłem w pysk "żegnając się" w poniedziałek. Mają ogromny żal, bo myśleli, że my kumple. Przepraszam co? To jest biznes, ja tu nie przyszedłem szukać przyjaciół. To już źle wszystko wygląda. Ok, ja rozumiem, można mieć dobre relacje z kimś, dobrze się dogadywać. Ale mnie wiecznie zarzucają, że co chwilę mówię coś innego, kiedy to nawet rozmowy z poniedziałku nie pamiętał jeden z nich (jeden z właścicieli z którym rozmawiałem) - on ciągle przeinaczał moje słowa. To jest nie w porządku. Na koniec focha strzelił, że jak mogłem pomyśleć, że zrobienie sklepu potraktować jako dodatkowe źródło dochodu, skoro jestem tu to nie ważne co ja robię przez te 8h. Bo niezależnie od tego co będę robił - liczy się czas, że jestem i robię, już nie ważne co. Rozumiecie to? Bo ja już totalnie zgłupiałem... Pomijając fakt, że każdy krzywo w tej firmie na mnie patrzy dzisiaj - bo usłyszeli, że jestem **** że chciałem zostawić ich na lodzie. Czyli gościu z którym rozmawiałem uznał, że się zwalniam tu i teraz, a przecież koniec naszej rozmowy w poniedziałek było to, żeby przedstawił mi swoją ofertę, jak on to widzi, ile warta jest moja praca u niego - ile jest w stanie dać itp. Normalnie powiem Wam, jestem zażenowany...
  9. Słowo się rzekło. Poszedłem wczoraj na koniec dnia "pożegnać się". Uwierzycie, że rozmowa z szefem / klientem trwała aż 2,5 godziny? Starał się wszelkimi sposobami mnie zatrzymać oznajmiając co chwilę, że "to nie fair i brak szacunku z mojej strony do niego, że z dnia na dzień chce ich opuścić, bez wcześniejszego poinformowania o tym". To że rozmowa trwała 2,5 godziny świadczy, że dałem mu szansę negocjacji :) Były momenty, że zwyczajnie chciałem się obrócić plecami i wyjść. Ale ostatecznie postanowiłem jedno, powiedziałem: "Przedstaw mi ofertę, a ja ewentualnie mogę ją rozważyć jeśli będzie godna przemyślenia" - w ten sposób zobaczę ile moja praca jest warta dla niego :) I do piątku wziąłem wolne. Niech na spokojnie sobie to tam przemyślą, a przy okazji zobaczę jaką ofertę przedstawi :) To też dobry sprawdzian na to wszystko, bo dlaczego z góry miałem powiedzieć ile chce? Zawsze mogę powiedzieć, że nie stać go na mnie i już. A umowa na gębę to żadna umowa - a podczas całej rozmowy klient upierał się, że umowy na gębę są najlepsze (serio?).
  10. @Sven1789 Masz całkowitą rację. Bo mam czas który sam sobie dysponuję na daną ilość zleceń / klientów a i tak finansowo lepiej wyjdzie. A nie tak jak jest do tej pory, praca po godzinach, którą ledwo ogarniam - a gdzie tu czas na dom i rodzinę. Nie mówiąc już o czasie wolnym. Dlatego sama podwyżka nic nie da, bo sam doskonale wiem, że ilość obowiązków i tak mi dojdzie, bo widzę jak się to w czasie rozrasta.... PS. Dam znać jak poszło. I chętnie będę tutaj częściej zaglądał - że ja wcześniej się tu nie zarejestrowałem ? potraficie zmotywować! Dziękuję Wam za to!
  11. Wszystko na gębę... bez umowy, umów. Nawet nie mam ochoty się sądzić... Ogłoszenia z OLX to już któryś raz słyszę, że to samo ZUO ? No ja akurat jestem z małopolski ? Widocznie coś mnie uśpiło - chyba chęć wiary w uczciwych ludzi heh @Sven1789 Zgadza się. Ja to wiem, zawsze wiedziałem, ale mimo to nie wiem czemu się tak dałem łatwo oszukać ?
  12. Też tak robię ? bo nawet jeśli to mam archiwum w postaci maila niż to co mi ktoś przez telefon gadał - a wtedy choć co może mi ktoś zarzucić. Nie wiem tylko, co mnie zamroczyło z tym 1 klientem - z innymi tak nie mam... Chyba zbyt naiwny byłem.
  13. @Sven1789 Uwierz mi że chciałem umowę, ale klient powiedział mi, że mi ufa, więc na razie wystarczy na gębę. I to był mój błąd... Bo sam zaufałem - aż mnie szlag trafia.
  14. Słuchajcie, a teraz mam jeszcze inną ciekawostkę dla Was? powinienem być wredny i odchodząc zażądać wykupienie praw autorskich, bo wzory graficzne wytłoczone na produktach zaprojektowałem ja, bo mnie o to poprosili.... Usługa nawet nie była wspomniana na FV - bo uznali, że będzie już za dużo pozycji, a kwota i tak ta sama jest co miesiąc. Produkty trafiły do seryjnej produkcji ? A w takcie opracowywania wzorów klient się zaśmiał "zrób tam jakieś ciekawe wzory, to co może się sprzedawać, może nie będziesz nas ścigał o prawa autorskie". A to ci dopiero sytuacja, nie?
  15. @Michał Podwyżka to bez dwóch zdań, ale sklep to osobny temat i uważam, że powinno być traktowane jako osobna usługa / praca / zlecenie. Chyba dzisiaj będzie ten dzień w którym podziękuję za współpracę, przecież mnie nie zwolni ? czuję się przez Was zmotywowany! @Vienna A widzisz... Z tą umową było tak, że ma być tak jak on chce ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.