Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które...
Szukaj wyników w...
edyta89

Komputer "składak" do tworzenia grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Jestem tu nową osobą na forum. Jakiś czas temu zainteresowałam się grafiką komputerową i na chwilę obecną tak sobie hobbystycznie uczę i tworzę różne fotomanipulacje za pomocą różnych tutoriali. W związku z tym wzrosły moje zapotrzebowania sprzętowe. Obecnie mam laptopa, a wiadomo że lepiej by się pracowało na większym ekranie. Na początku myślałam nad jakimś AIO, ale po namyśle stwierdziłam, że spróbuję sobie poskładać budkę. I chciałabym prosić o pomoc/radę/podpowiedzi, czy zestaw, który sobie na razie wirtualnie dobrałam byłby dobry do tworzenia grafiki. Może ujmę to w szablonie, aby było łatwiej:

* Budżet: +/- 4000-4500zł

* Zastosowanie komputera: (głównie Photoshop fotomanipulacje, matte painting ale hobbystycznie, nie jestem zawodowym grafikiem i raczej nie będę tworzyć w 3ds max, Blenderze, czy Mayi, jak Tomek Bagiński. Poza tym obróbka/retusz zdjęć, czasem testowanie różnych OS w wirtualnej maszynie, przeglądanie neta, poczty)

* Kiedy zamierzam kupić komputer? (Po nowym 2019 roku)

* Których części potrzebuję? (Wszystkiego - “budka”, monitor, zasilacz itd. Drukarki mam, system też, myszkę i klawiaturę sobie załatwię sama i zakupię)

* Czy będę podkręcać sprzęt? (Nie znam się na tym. Jestem “tylko” kobietą 😁 ale nie wykluczam, że kiedyś zleciłabym wymianę podzespołów, jak RAM, dysków - byłoby to nawet po latach wręcz wskazane!)

* Specjalne wymagania: (Zależałoby mi, aby budka była raczej kompaktowa względnie średnia, a nie taka mega gamingowa kobyła, jak z lat 90-tych i żeby komputer chodził szybko. Dodatkowo na chwilę obecną w moim lapku mam problem z kartą graficzną tego typu, że przy pracy z Photoshopem pluje o brak akceleracji graficznej, więc też nie bardzo wiem, w jaką kartę zainwestować zważając na moje potrzeby)