Skocz do zawartości

Nie masz jeszcze konta?

Zarejestruj nowe konto, aby mieć pełny dostęp do forum. To zajmie Ci 1 minutę!

Przejdź do rejestracji

Zablokowane Kalibrator X-Rite/Calibrite Display Plus vs Studio co wybrać ?


Dominicos
 Udostępnij

Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Blaza,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie jestem profesjonalnym grafikiem, raczej bardziej rysownikiem, ale chcę rozwijać się w kierunku grafiki komputerowej, więc w tym kierunku poczyniłem kierunki, m.in. monitor BENQ SW2700PT i jetem z niego zadowolony (po za jednym że zdjęcie kaptura to masakra, więc potem praca przy ustawieniu monitora w pionie to wykluczone, ale nie o tym temat), zakupiłem pakiet Affinity (jest mega, w porównaniu do lat studiów i pracy na Photoshopie, InDesign, czy Ilustratorze, czy corelu x7, to jednak affinity jest dla mnie bardziej intuicyjne i "płynniejsze"). Do monitora dokupiłem kalibrator X-rite Display pro plus, Skalibrowałem go zgodnie z filmikami na YT (luminacja na 60, ale też na 40), gdyż chciałem by tez moje fotografie wyglądały (wychodziły) tak jak je widzę. Niestety Epson L3160 drukuje je nieco inaczej ? Próbowałem z różnymi proffilami drukarki jak i ustawień programu. Postanowiłem więc zakupić obecny Calibrite Display Studio (nie wiem czy dobrze zrobiłem i czy w pełni ten kalibrator właśnie zastapi poprzedni). Niby Plus jest do zastosowań zaawansowanch dla monitorów ale jednak w wydrukach mi to nie pomogło.

Więc..

1) ..zastanawiam się właśnie czy kupno wersji studio to dobry wybór i czy moja drukarka nadaje się do pięknych wydruków fotograficznych (czy kalibracja zdziała cuda i uda mi się uzyskać pożądany efekt). Ktoś ma ten kalibrator i porzeli się opinią ?

2) Jeśli ten nowo zakupiony kalibrator jest w stanie idealnym kalibrować ekran to czy spokojnie mogę sprzedać wersję PLUS, czy jednak warto go też mieć ?

3) Zastana mnie też czy kalibracja którą mam, czy powinienem ustawiać profile kolorów w programie do wydruków ?