Wiesz, logo to trochę głębsza definicja. Nie można myśleć na zasadzie "zrobię napis, dobiorę odpowiednią ikonkę z neta i po sprawie". Polecam ci książkę "Logo Design Love". Jest tania, zważywszy na informacje, które ma w sobie zawarte. Czyta się bardzo przyjemnie i naprawdę zmienia światopogląd na postrzeganie loga.
Ogólnie jest taka niepisana zasada, z której korzysta większość grafików- nie pytaj, jak można połączyć dwie literki w sygnecie. Pytaj, jakie rzeczowniki i przymiotniki kojarzą się z firmą/ marką/ osobą.
Z natury najłatwiej zabrać się do projektowania loga własnie na takiej zasadzie. Bierzesz kartkę papieru, długopis lub ołówek ewentualnie robisz to na tablecie graficznym, wypisujesz po 5-10 przymiotników i rzeczowników, które pasują do marki, jak i branży. (np projektując logo dla lekarza możesz posłużyć sie kolorami takimi, jak zielony, czy niebieski, który w tej branży jest popularny i rozpoznawalny).
Następnie mając to wszystko wypisane przed sobą projektujesz. Możesz spróbować zaprojektować jakiś sygnet graficzny lub głownie posłużyć się typografią. Przeważnie w briefie jest all opisane lub w wytycznych.
Jesli bawisz się w konkursy graficzne, np na Cortonie, to warto poczekać do kilku dni przed zakończeniem konkursu. Tam niestety nie ma się pełnego briefu, tyle co krótkie informacje o wytycznych. Przewaznie organizatorzy wyrózniają prace, możesz wtedy podejrzeć, co się podoba i rowniez na tej podstawie coś zaprojketować.
Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.