Skocz do zawartości

webforge

Użytkownik
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana webforge w dniu 30 Listopada 2018

Użytkownicy przyznają webforge punkty reputacji!

Informacje personalne

  • Imię
    Mariusz
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Specjalizacja
    Webdesign
    DTP
    Digital art
    Modelowanie
    Fotografia
    Inne

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia webforge

Nowy

Nowy (1/14)

6

Reputacja

  1. InDesign, Illustrator, Photoshop - od najważniejszego. Są kursy na Udemy albo stacjonarnie gdzieś. Do tego jakaś dobra książka z DTP, żeby wiedzieć, co to są spady, overprinty, kolory Pantone itd. 2-3 lata nauki i możesz zaczynać. W internecie też masz mnóstwo wiedzy teoretycznej i przykładów. Umiejętność rysunku przydaje się jeśli chcesz więcej zarabiać.
  2. MarcinD, dokładnie, trzeba sobie znaleźć rynek.
  3. Nie, nie ma takiego zapotrzebowania. Zapotrzebowanie jest na DTP i dobrych rysowników. A w zasadzie najwięcej potrzebują do identyfikacji wizualnej, czyli loga, broszury, ulotki, kalendarze, etykiety produktowe, opakowania, wzory.
  4. Jak chcesz się uczyć robić szybko grafikę wektorową, to polecam zupełnie darmowy program Inkscape. Wszystko w Inkscapie robi się 5x szybciej niż w Illusratorze. Później tylko kopiujesz sobie grafikę i wklejasz do Illusratora. Illusrator ma zaawansowane opcje DTP, czego nie ma Inkscape, ale za długo trwa w nim sam proces kreacji rysunku. Trzeba też ustawić gradienty i wielkości linii po imporcie, ale to drobiazg. W alternatywie jest też Affinity, ale ciężko się na nim pracuje. Nie jest tak intuicyjny i prosty w obsłudze, jak Photoshop. Bo tam też jest wersja do wektorów i grafiki rastrowej. Ale chcesz robić digital art, concept art itp. no więc tylko Photoshop zostaje. Kup sobie tablet.
  5. A takie pytanie mam prozaiczne, czy podjąłeś decyzję o zmianie zawodu tak po prostu, bo może by tak pójść w tym kierunku, czy odkryłeś u siebie po latach jakiś talent np. malarski i chciałbyś go rozwijać jako grafik? To jest ważne, bo można pobłądzić. Co do wieku, to ludzie zaczynają się interesować programowaniem, a nawet fizyką w późniejszym wieku i są tacy, którym się udaje wykształcić w tym zawodzie i zdobyć dobrze płatną pracę, ale to wynika z ciężkiej pracy i właściwie dobranego kierunku. Bo cóż to znaczy grafika? Kierunków jest wiele: Concept Art > To zadanie dla rysowników i malarzy z zacięciem do tabletu. Bycie dobrym rysownikiem pozwala zarabiać na tworzeniu grafik na rynek gier komputerowych, ilustracji do książek, kolorowych czasopism itp. To praca w 100% kreatywna. DTP > Czyli skład materiałów marketingowych, prasowych, ulotek, broszur, gazetek ofertowych itp. Tu trzeba mieć duże doświadczenie, znajomość druku, wiedzę z zakresu DTP, znajomość formatów i rodzaju papieru, bardzo dobrą znajomość pakietu Adobe, w szczególności InDesign. Dobrze jest się uczyć tego od kogoś, kto posiada dużą wiedzę praktyczną. To bardziej praca techniczna niż kreatywna, ale kreatywnością też trzeba się wykazać. Do tego dochodzi typografia. Grafika wektorowa > Infografika, wykresy, ikonki, animacja svg, obrazki stockowe. Ale też projektowanie wektorowe pod elementy, które idą na wycinkę laserową. Retuszowanie zdjęć > To zadanie wspomagające np. fotografię produktową, portretową. No więc, w którym kierunku chcesz iść?
  6. webforge

    Retuszowanie Aut

    Witam, odpowiedzią jest Photoshop. Trzeba wyciąć samochód z obrazka, zrobić nowe tło, wyczyścić szyby z odbić i dodać gradienty. Na karoserię trzeba dodać warstwy i zrobić odpowiednio retusz. Trochę malarstwa na tablecie. Zrobiłem przykład, taki na szybko z już posiadanego, wyciętego zretuszowanego samochodu, który kiedyś sprzedawałem. Zrobiłem tło, oczyściłem jeden element z przedniej szyby, oczyściłem na szybko przednie koło, poprawiłem jasność i oczyściłem bok samochodu. Żeby to wyglądało na prawdę efektywnie, to trzeba trochę przy tym posiedzieć.
  7. To zależy od portalu. Są takie, na których projekt logo zaczyna się od 250zł i nikt tego nie kwestionuje. Podczas konkursu zleceniodawca widzi, że poziom prac oscyluje między Paintem, a dwoma latami doświadczenia w zawodzie i podnosi stawkę, żeby zachęcić do uczestnictwa bardziej zaawansowanych grafików. Gdy kwota przypomina w końcu godziwy zarobek, to od razu pojawiają się zaawansowane artystycznie projekty. Atrakcyjne wynagrodzenie, to atrakcyjnie wizualny projekt, bo ludziom się chce włożyć w to więcej zaangażowania. Gorzej, jeśli klient woli projekt z Painta :] a takie przypadki też się zdarzają.
  8. Jak na początek, widać potencjał. Popracuj nad światłem, bo to ono tworzy interesujące szczegóły obiektu. Obiekty, które rysujesz, zamek, skały itp są trochę zbyt płaskie. Przyjrzyj się fotografii i przeanalizuj gdzie pada światło, jak się odbija, jak rozkłada się w przestrzeni i kreśli fakturę obiektu. Ostatnie zdjęcie przypomina mi trochę coś w stylu Sparth. Wygoogluj sobie ?
  9. Bardzo ładne zdjęcia. Powiesz czym robisz?
  10. Co do Corela, to nie wypowiadam się, bo nie pracowałem nad nim od wielu lat, ale znam bardzo dobrze Illustratora i jeśli piszesz, że większość w Twojej branży używa Corela, to może właśnie Corel się do tego najlepiej nadaje. Illustrator jest BARDZO toporny. Jak robię coś w wektorach, to najpierw projektuję w Inkscape, w którym to, co wymaga pół godziny pracy w Illustratorze, robisz w 5 minut. Później SVG wrzucam do Illustratora. W Inkscape (darmowy opensource) jednym przyciskiem odwracasz obiekt horyzontalnie i jednym wertykalnie. Szybko się edytuje, obraca, pochyla natychmiastowo. Praca z gradientami, kolorem, obrysami, wielkością linii, to jest przyjemność. Masz wszystko pod ręką i robisz to precyzyjnie. W Illustratorze głupie zaokrąglenie rogów wymaga przejścia do zakładki, wybrania funkcji i ustawienia wielkości. A gradienty w Illustratorze, to dramat. Dlatego, jeśli chcesz dłubać się z projektem, to nie wybieraj Illustratora.
  11. Ok, zrobiłem update i poprawiłem wszystko, na co zwróciliście uwagę. Pozbyłem się tego "Room from..." z początku, bo faktycznie ani to ładne, ani potrzebne w tym miejscu. Poprawiłem też kilka innych rzeczy, jak wyświetlanie kart ze statystykami. Galeria faktycznie trochę taka samotna się wydaje. A może zrobić ją w zestawieniu z formularzem rezerwacyjnym, tak jak tu http://webforge.webd.pl/Testowanie/Hotel/classic.html Zmieniam teraz też formularz, żeby wyświetlał ładniejszy kalendarz niż ten systemowy, dlatego okna input są złych rozmiarów.
  12. Dzięki piękne. Faktycznie, nie zauważyłem tego poziomego scrollbaru. Na reszcie zakładek go nie ma, więc porównam, co ja tam napisałem. W kartach/statystykach dałem height:auto. Ustawię stałą wysokość.
  13. Cześć. Zajmuję się grafiką i tworzeniem stron. Ostatnio zacząłem robić w bootstrapie. Wykonałem pełny szablon dla hotelu. Co o nim sądzicie, co można zmienić, żeby strona wyglądała jeszcze lepiej? http://webforge.webd.pl/Testowanie/Hotel/index.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.