Według mnie kluczowe jest w tym z kim masz do czynienia - z jaką firmą. Zacząłbym od researchu - spojrzał na ich stronę internetową, facebook, instagram, ewentualnie obecność reklamy na Google; dowiedział się (nawet na podstawie własnej oceny) czy zainwestowali w porządną stronę u popularnej firmy czy u skromnego freelancera, czy pracują nad budową swojej marki w social mediach (może ktoś z pracowników nad tym czuwa, a może wynajmują jakąś firmę która prowadzi to profesjonalnie?). Odpowiadając sobie na te pytania i na przeprowadzone "małe śledztwo" dużo to nam powie o firmie - czy jest to firma która inwestuje czy może skromny prywaciarz, który oszczędza jak tylko może.
Jeśli trafimy na drugi typ, to uwierz mi - nawet taka cena rynkowa zwali właściciela z nóg i złapie się za głowę, który będzie oczekiwał że zrobisz to za "pół darmo". Plusem jest to, że w firmie o której wspominasz pracuje Twój znajomy, od którego mogłabyś wyciągnąć więcej informacji (o powodzeniu firmy, ilości zainteresowanych klientów/zamówieniach - czy jest ich dużo, czy mało, a także o samym właścicielu - jaki to jest charakter).
Gdy tylko uzyskasz te informacje to następnie podjąłbym się oszacowania czasu jaki zajmie Ci przygotowanie tych rzeczy. Ponieważ znajduje się tu wiele niewiadomych - ciężko oszacować dokładną cenę. Mianowicie "odświeżenie logotypu" niewiele mówi - właściciel może mieć chęć pozostania przy dotychczasowym pomyśle, który tylko chciałby wzbogacić o nowoczesność lub poprawę; natomiast może mieć również chęć wymyślenia nowego pomysłu na logotyp, który ma trafiać do jego grona odbiorców. Te dwie rzeczy zupełnie mogą pochłonąć inną ilość czasu, który gra tu rolę.
Raczej mówiłbym o kwocie wyrażonej powyżej tysiąca, a nie setek złotych za taki projekt (a właściwie projekty) - moja kalkulacja może być przekłamana z powodu braku wystarczających informacji. Ciężko konkretnie oszacować kwotę, ponieważ każdy przeważnie ceni się indywidualnie w zależności od tego co jest w stanie zaproponować i na jakim poziomie.