Skocz do zawartości

Nie masz jeszcze konta?

Zarejestruj nowe konto, aby mieć pełny dostęp do forum. To zajmie Ci 1 minutę!

Przejdź do rejestracji

Propozycja zmiany dla działu ZLECENIA


Brandmagedon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Widzę, że dzisiaj na forum wywiązała się mała dyskusja na temat jednego ze zleceń. Zmotywowało mnie to do opisania mojej wizji dla tego działu, którą mam w głowie od pierwszego dnia na forum po jego przebudowie. Uważam ją za wartą rozważenia, bo według mnie może usprawnić i ulepszyć działanie tego działu na forum.

 

  • Jak jest obecnie?

Zleceniodawca zakłada nowy temat, w którym opisuje swoje wymagania, budżet i co potrzebuje. My (graficy) na zasadzie konkursu rywalizujemy o ustalone wynagrodzenie. Tym samym pracę wykonuje kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt osób, a zapłatę otrzymuje tylko jedna. Z jednej strony ma to zaletę dla zleceniodawcy, bo otrzyma więcej niż jeden projekt i może sobie wybierać. Ale! To rozwiązanie ma bardzo poważną wadę, także dla zleceniodawców. Żaden z wykonawców zlecenia (uczestników konkursu) nie przyłoży się do wykonania pracy, tak jak mógłby to zrobić, gdyby zlecenie było kierowane tylko do niego. W wolnym czasie oczywiście można się "pobawić" w rysowanie logo na taki konkurs, ale nieopłacalnym jest poświęcanie na to należytej ilości czasu. To oznacza, że prac jest co prawda kilka/kilkanaście, ale wszystkie są wykonywane na szybko, bo nikt ma gwarancji zapłaty.

Kolejną wadę, tj. porzucone zlecenia, wolałbym przemilczeć, bo to oczywisty brak szacunku ze strony zleceniodawców. Informacja o przyznaniu sobie prawa do niewybierania żadnego projektu powinna być zawsze zamieszczona w treści zlecenia.

  • Jakie rozwiązanie proponuję?

Proponuję przebudowę tego działu, która pozwoli zleceniodawcom uzyskać lepszej jakości projekty, a grafikom zapewni, że pracę wykona tylko jedna osoba dopiero po wybraniu jej na podstawie portfolio. Zleceniodawca nadal określałby swoje wymagania i budżet, natomiast w odpowiedzi otrzymywałby oferty z linkiem do portfolio. Na tej zasadzie mógłby wybrać odpowiednią osobę do wykonania zlecenia. A to czy grafik weźmie zaliczkę/zadatek, by mieć gwarancję zapłaty i jak rozwiązane zostaną inne tego typu kwestie, to sprawa do dogadania między nim a zleceniodawcą.

Moim zdaniem takie rozwiązanie będzie korzystne dla obu stron, dlatego poddaję ten temat do rozważenia. Co sądzicie?

Edytowane przez Brandmagedon
  • Lubię to! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Szczerze ciekawy pomysł, aczkolwiek nie uważam, że tutaj się to sprawdzi. Przede wszystkim zostały pominięte istotne dwie rzeczy:

  • Ładne logo nie zawsze będzie miało dobre przełożenie w perspektywie marketingowej. To, że ktoś zrobi ładny projekt, niekoniecznie będzie oznaczało to, że będzie chwytliwe dla odbiorców (czyt. łatwe do zrozumienia, do zapamiętania itd.). Estetyka, a pomysłowość to dwie różne kwestie. Estetykę można poprawić, ale pomysłowości już się na zastąpi.
  • Każdy ma swój dzień - w jeden dzień zrobimy coś ciekawego, w inny zaś pójdzie nam kiepsko. Jedni odnajdą się lepiej przy identyfikacji wizualnej dla warsztatu samochodowego, inni zaś będą w tym kiepscy ale za to zrobią ci lepsze logo dla sklepu z wędkami. Ciężko też ocenić dwóch dobrych grafików, który zrobi lepsze logo dla ciebie w szukanej przez ciebie tematyce

 

Dodatkowo tutaj główną kwestie będzie wtedy odgrywać to jak ktoś przygotuje swoje portfolio - nie oszukujmy się - dzisiejszy świat opiera się na tym jakie zrobi się pierwsze wrażenie; najważniejsze, żeby zrobić to najlepsze. 

 

Możliwe, że się mogę mylić w jakiejś kwestii, bo to tylko moje spojrzenie na ten temat - jeśli tak to mnie poprawcie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Restive napisał(a):

Ładne logo nie zawsze będzie miało dobre przełożenie w perspektywie marketingowej. To, że ktoś zrobi ładny projekt, niekoniecznie będzie oznaczało to, że będzie chwytliwe dla odbiorców (czyt. łatwe do zrozumienia, do zapamiętania itd.). Estetyka, a pomysłowość to dwie różne kwestie. Estetykę można poprawić, ale pomysłowości już się na zastąpi.

Pełna zgoda, ale do tego trzeba analizy rynku, konkurencji itd. Nie robi się tego raczej za 100,00-200,00 zł. Tyle właśnie może kosztować co najwyżej ładne, estetyczne logo. Jak ktoś potrzebuje dobrego logo w perspektywie marketingowej musi mieć na to budżet kilkukrotnie razy większy. A tym bardziej w konkursach, gdzie graficy mieliby spędzić kilka godzin na analizę, później kilka lub kilkanaście godzin na projektowanie, przygotowanie prezentacji, a na koniec i tak nie otrzymać zapłaty... Nierealne.

5 minut temu, Restive napisał(a):

Każdy ma swój dzień - w jeden dzień zrobimy coś ciekawego, w inny zaś pójdzie nam kiepsko. Jedni odnajdą się lepiej przy identyfikacji wizualnej dla warsztatu samochodowego, inni zaś będą w tym kiepscy ale za to zrobią ci lepsze logo dla sklepu z wędkami. Ciężko też ocenić dwóch dobrych grafików, który zrobi lepsze logo dla ciebie w szukanej przez ciebie tematyce

To też jest prawda, ale trzymając się przykładu z warsztatem samochodowym to też nie podstawiasz pojazdu do dziesięciu mechaników i płacisz tylko temu, który najlepiej naprawił Twój samochód. Najpierw wybierasz na podstawie opinii lub swoich doświadczeń i płacisz tylko jednemu za wykonaną pracę. Czemu w naszej branży ma działać to inaczej? 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Brandmagedon napisał(a):

Pełna zgoda, ale do tego trzeba analizy rynku, konkurencji itd. ... Jak ktoś potrzebuje dobrego logo w perspektywie marketingowej musi mieć na to budżet kilkukrotnie razy większy. ...

To jest jedna z możliwych ścieżek, taka "amerykańsko-agencyjna", to podobnie jak z wizytą u amerykańskiego lekarza, idziesz z katarem a on ordynuje komplet: prześwietlenie płuc, badanie moczu i krwi, wymaz z odbytnicy i co tam jeszcze może ... 🙂 ..., można też przyjąć ścieżkę "indywidualną" bardziej bezpośrednią i dla wielu Klientów będzie ona szybsza, tańsza, lepsza ..  np.  dla lokalnej firmy wędliniarskiej typu "Zakłady mięsne - Prosiaczek" 🙂 - marketing nie musi być estetyczny, ani ładny on ma być skuteczny. Siłą freelancera - nie jest to, że stara się działać/wyglądać jak "wielgachna agencja",  ale elastyczność, szybkość, bezpośredniość kontaktu ... i tu naprawdę nie ma się czego wstydzić, że nie wygląda to jak AGENCJA 😄

Cytat

A tym bardziej w konkursach, gdzie graficy mieliby spędzić kilka godzin na analizę, później kilka lub kilkanaście godzin na projektowanie, przygotowanie prezentacji, a na koniec i tak nie otrzymać zapłaty...

To tylko od nas samych zależy czy tak chcemy pracować. Rynek reguluje się sam. 

 

Godzinę temu, Restive napisał(a):

Jedni odnajdą się lepiej przy identyfikacji wizualnej dla warsztatu samochodowego, inni zaś będą w tym kiepscy ale za to zrobią ci lepsze logo dla sklepu z wędkami.

Jak czasami zdążą mi się przeczytać, że ktoś napisze:"Szukam grafika co czuje branżę "bjuti", bo potrzebuję logo dla salonu piękności" to raczej nie należy oczekiwać że ten klient szuka czegoś indywidualnego ... on raczej szuka tego co już widział 😄 - to w znakomitej większości przypadków przygrywka do "graficznego disco polo" - ale to też jest rynek :). Jednym z tym dobrze dla innych to będzie nuda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
12 godzin temu, Brandmagedon napisał(a):

Proponuję przebudowę tego działu, która pozwoli zleceniodawcom uzyskać lepszej jakości projekty, a grafikom zapewni, że pracę wykona tylko jedna osoba dopiero po wybraniu jej na podstawie portfolio. Zleceniodawca nadal określałby swoje wymagania i budżet, natomiast w odpowiedzi otrzymywałby oferty z linkiem do portfolio.

Nie każda osoba, która bierze udział w zleceniach tutaj na forum, posiada portfolio. To z góry ogranicza grono odbiorców zlecenia.

Poza tym jesteśmy właśnie forum, a nie portalem ogłoszeniowym. Na takim portalu (np.: useme) to jest dobre rozwiązanie, że wykonawcy zgłaszają się, a potem klient wybiera jedną osobę (zazwyczaj najtańszą). My, jesteśmy miejscem publicznym, które jest dostępne dla każdego — każdy może stworzyć konto, tworzyć tematy, brać udział w dyskusjach i w zleceniach.

Problemem w zleceniach na forach nie jest to, że zleceniodawca otrzymuje mniej jakościowe prace. Problemem jest to, że często zlecenia są wykonywane "na boku", czyli przez prywatne wiadomości lub są całkowicie porzucane. Co do tego, to próbowaliśmy kilku sposobów, aby to ograniczyć i aktualnie takie osoby otrzymują negatywną opinię + trafiają na czarną listę, co na pewno pomaga w filtrowaniu takich ludzi.

Wracając do Twojego sposobu — gdyby klient chciał zgłosić się tylko do jednego grafika, to mamy dział z ofertami. Wystarczy tam napisać swoje wymagania, kontakt do siebie i czekać na zgłoszenia, ale jak widać, zlecenia publiczne cieszą się większą sławą.

Aktualnie nie będziemy zmieniać polityki zleceń. Testujemy tymczasowe sposoby, o których pisałem. Jeśli to nie zadziała — będziemy próbować czegoś innego.

  • Lubię to! 1
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem podobnego zdania co @Damian. Propozycja, która została przedstawiona trochu odbiegała by od całego fenomenu "forum graficznego", bo już bardziej poszłoby to w stronę serwisu zleceniowego, gdzie grafik ma wyłącznie portfolio, a zleceniodawca wybiera, którego grafika chcę wybrać. 

Mam w głowie małą propozycję dot. zleceń, która myślę by się przydała, ale przedstawię ją pewnie w najbliższym czasie w nowym temacie, aby móc ją dokładniej omówić. 

 

  • Lubię to! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat jest przestarzały, ponieważ ostatni post był napisany ponad dwa miesiące temu. Czy na pewno chcesz go skomentować? Jeśli tak, to możesz kontynuować pisanie posta.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



Wypoczywam.com Wypoczywam.com - Domki Wypoczywam.com - Pokoje Wypoczywam.com - Apartamenty Wypoczywam.com - Pensjonaty Wypoczywam.com - Hotele
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.