Skocz do zawartości

Nie masz jeszcze konta?

Zarejestruj nowe konto, aby mieć pełny dostęp do forum. To zajmie Ci 1 minutę!

Przejdź do rejestracji

Zablokowane Pomoc w założeniu małej firmy


Payey Design
 Udostępnij

Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez pawi,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie dodam że już trochę czytałem na ten temat, dlatego proszę o nie pisanie postów hejtujących typu jak nie masz 100 tys to nie masz nawet z czym zaczynać. 

A więc temat wygląda tak że grafiką komputerową zajmuje się hobbystycznie od wielu wielu lat czasem nawet coś wpadnie z tego i tak mi się od jakiegoś czasu zamarzyła mała firma. O moich umiejętnościach nie musimy dyskutować bo nie o to chodzi. 

Chciałbym założyć małą firmę w której oprócz projektów graficznych chciałbym również drukować drobne rzeczy typu zaproszenie ślubne, wizytówki, ulotki czy plakaty. Niestety nie mam doświadczenia w branży ale z zawodu jestem informatykiem więc myślę że z obsługą urządzeń sobie poradzę ☺️ dodam jeszcze że wiem że konkurencja w internecie jest ogromna, natomiast jeśli chodzi lokalnie w małych miastach mojej okolicy nie ma takich usług wogóle więc może się uda właśnie lokalnie rozkręcić interes. 

 

 

I tutaj moje pytanie od czego zacząć, jakie sprzęty będą potrzebne? Budżet jaki mógłbym przeznaczyć to 20-25 tys. 

No może i 30 jeśli dodamy zakup nowego komputera bo obecnie działam na laptopie za około 5 tys, no ale myślę że za podobne pieniądze kupię dużo lepszy komputer stacjonarny. 

Główne pytania, a jeśli znajdą się doradcy to dopytam jeszcze. 

Drukarka wieloformatowa - jaka w moich możliwościach finansowych i do jakiego największego formatu?

Ploter tnący - jaki, jakie wogóle posiadają możliwości oprócz wycinania. I o ile się domyślam przykładowo drukuje wizytówki na drukarce a potem wrzucam na ploter który to ładnie wycina? Czy może jest jakieś urządzenie które robi wszystko w jednym?